تشخیص جنسیت جنین: بهترین زمان و روش‌های تشخیص

تعیین جنسیت در بارداری

مهمترین دغدغه برای بسیاری از مادران پس از اطلاع از بارداری تعیین جنسیت جنین است.

برخی افراد تا زمان زایمان جنسیت نوزاد خود را نمی پرسند

اما بعضی هم  صبر نمی کنند  و دوست دارند خیلی زود به این موضوع  پی ببرند.

تعیین جنسیت کودک، از اهمیت بالایی برخوردار است

جنسیت جنین چگونه مشخص می شود؟

تعیین جنسیت جنین ، روش های گوناگونی در سنین مختلف بارداری دارد.

اگرچه همه این تست ها قابل اعتماد هستند ، اما همه آنها برای همه مناسب نیستند.

برخی از آنها خطرات قابل توجهی دارند. در بیشتر آزمایشات بارداری ، تعیین جنسیت جنین یک مزیت ثانویه است.

در ادامه به روش های تعیین جنسیت جنین خواهیم پرداخت.

IVF یا لقاح مصنوعی

IVF با ترکیب تخمک بالغ و اسپرم در خارج از بدن موجب باروری می شود، سپس در رحم کاشته می شود. جنسیت جنین ها مشخص است و شما میتوایند فقط جنین های جنسیت مورد نظر خود را منتقل کنید. انتخاب جنسیت در  IVF تقریباً ۹۹ درصد دقیق است.

آزمایش غیر تهاجمی قبل از تولد

آزمایش غیر تهاجمی قبل از تولد (NIPT) شرایط کروموزومی مانند سندرم داون را بررسی می کند. می توانید این آزمایش را از ۱۰ هفته بارداری شروع کنید. در این روش اختلال کروموزومی تشخیص داده نمی شود و فقط احتمال وقوع سندروم داون را مشخص میکند. اگر کودک شما نتایج غیرطبیعی داشته باشد ، پزشک ممکن است آزمایش های بیشتری را برای تشخیص سندرم داون و سایر اختلالات کروموزوم تجویز کند.

از آنجا که این یک آزمایش غیرتهاجمی است ، دادن نمونه خون هیچ خطری برای شما یا کودک شما ندارد.

نمونه برداری از پرزهای جفتی

نمونه برداری از پرزهای جفتی  (CVS) یک از آزمایش  ژنتیکی است که برای شناسایی سندرم داون استفاده می شود. این آزمایش نمونه ای از پرزهای کوریونی را که نوعی از بافت موجود در جفت است ، را مورد استفاده قرار می دهد. این آزمایش اطلاعات ژنتیکی کودک شما را نشان می دهد. این آزمایش را می توانید در اوایل هفته ۱۰ یا ۱۲ بارداری انجام دهید

.

مطالب مرتبط

سونوگرافی آنومالی جنین چگونه انجام می شود؟

سونوگرافی آنومالی جنین چگونه انجام می شود؟

سونوگرافی آنومالی جنین یا اصطلاحا همان سونو تشخیص ناهنجاری‌های جنین در سه ماهه دوم بارداری انجام می‌شود. این سونوگرافی یکی از مهمترین سونوگرافی‌های دوران بارداری است که در آن ناهنچاری‌ها و مشکلات آناتومی و جسمی جنین بررسی می‌شود. روش انجام آن تفاوت چندانی  با سونوگرافی معمولی دوبعدی که قبلتر انجام داده‌اید ندارد. اگر کنجکاوید که بدانید سونوگرافی آنومالی اسکن چگونه انجام می‌شود؟ یا تفسیر سونوگرافی آنومالی اسکن چگونه است؟ تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

آمادگی های قبل از سونوگرافی | چگونه خود را برای سونوگرافی آماده کنیم

آمادگی های قبل از سونوگرافی | چگونه خود را برای سونوگرافی آماده کنیم

با وجود اینکه انجام سونوگرافی استرس آور است ولی هیچ گونه خطر و عوارض جانبی برای شما ایجاد نمی‌کند. درواقع سونوگرافی یکی از امن‌ترین آزمایش‌هایی است که پزشک برای درک وضعیت مراجعه‌کننده تجویز می‌کند. پس نیازی به استرس و دلهره نیست و با خیال راحت این مقاله را بخوانید! ضروری است این را بدانید که آمادگی‌های لازم قبل از سونوگرافی به نوع سونوگرافی که قرار است انجام شود، بستگی دارد. با این حال، برخی از نکات کلی وجود دارد که برای اکثر سونوگرافی‌ها صدق می‌کند.

آیا می‌دانید بارداری پوچ چیست؟ | آنچه که در مورد بارداری یا حاملگی پوچ باید بدانید

آیا می‌دانید بارداری پوچ چیست؟ | آنچه که در مورد بارداری یا حاملگی پوچ باید بدانید

اگر نمی‌دانید بارداری پوچ چیست خواندن این مقاله برای شما بسیار مفید است. به صورت خلاصه می‌توان گفت بارداری پوچ نوعی از حاملگی است که تخمک و اسپرم لقاح پیدا می‌کنند، ولی از تخمِ بارور شده فقط یک کیسه حاملگی رشد می‌کند. در واقع جنین در داخل آن به وجود نمی‌آید. جالب است بدانید تقریبا دلیل نیمی از سقط جنین‌هایی که اتفاق می‌افتد به خاطر بارداری پوچ است. از دیگر نام‌های بارداری پوچ، حاملگی پوچ، حاملگی مولار (Molar pregnancy)، یا تخم پوچ نام برده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بارداری یا همان حاملگی پوچ این مقاله را تا آخر مطالعه نمائید.

درمان ترک شکم در بارداری | معرفی 5 روش موثر در درمان آن

درمان ترک شکم در بارداری | معرفی 5 روش موثر در درمان آن

آیا دیدن ترک‌های روی شکم‌تان شما را به فکر فرو برده؟ احتمال این‍که این اتفاق برای شما هم بیافتد آزارتان می‌دهد؟ آیا به دنبال راه حلی برای درمان ترک شکم در بارداری هستید؟ پس پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا آخر بخوانید چون راه‌حل درمان ترک شکم‌ تان و جواب بسیاری دیگر از سوال‌هایتان در این رابطه اینجاست!!!

وزن گیری جنین در دوران بارداری | بررسی 3 عامل مهم در رشد جنین

وزن گیری جنین در دوران بارداری | بررسی 3 عامل مهم در رشد جنین

به طور کلی وزن گیری جنین تحت تاثیر عواملی از جمله ژنتیک والدین، سن و تغذیه مادر قرار می‌گیرد. تا هفته 20 بارداری، وزن جنین اهمیت چندانی ندارد و مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. یعنی تغییرات وزنی که جنین تا قبل از هفته بیستم بارداری تجربه می‌کند اهمیت زیادی ندارد. تقریبا بعد از سه ماهه دوم و در پی سه ماهه سوم، علی‌الخصوص نیمه دوم سه ماهه سوم (یعنی بین هفته های 32 تا 40) بهترین زمان برای وزن گیری جنین است.

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *