سونوگرافی‌های تخصصی بارداری کلینیک مهرسان شهرک غرب

بهترین در تهران

ان اس تی  ، تست سلامت جنین می باشد که یکی از آزمایش های غیرتهاجمی و رایج دوران بارداری است ؛ متخصص زنان ، این آزمایش را به منظور بررسی میزان ضربان قلب جنین در حین تکان خوردن تجویز می کند. تست NST در سه ماه آخر دوران بارداری انجام می شود

امتیاز مراجعین به تست ان اس تی (NST) مهرسان
(4.5/5)

امتیاز فوق بر اساس امتیاز‌های ثبت شده کاربران در سیستم نظرسنجی محاسبه شده

تست ان اس تی (NST) چه کاربردی دارد ؟

گاهی پزشک از بیمار می خواهد که دوباره سونوگرافی بیوفیزیکال را انجام دهد که جای نگرانی برای فرد ندارد زیرا گاهی جنین خواب است و حرکات کمی دارد به همین دلیل باید دوباره تکرار شود که قبل از این آزمایش به باردار پیشنهاد داده می شود که مقداری شیرینی بخورد و کمی پیاده روی داشته باشد. در زیر به مواردی که احتمال انجام این آزمایش وجود دارد اشاره کرده ایم:

  •  کم شدن حرکات جنین
  •  افرادی که سقط بارداری در ماه های آخر را دارند.
  •  بارداری های پرخطر
  •  بارداری چندقلویی
  •  عملکردهای غیر عادی در جفت
  • بیماری هایی که مادر دارد مانند فشار خون بالا، دیابت، بیماری تیروئید، لوپوس و بیماری قلبی
  •  بارداری هایی که از موعد زایمان گذشته باشد
  •  مشکلاتی که در آن نشان می دهد جنین به اندازه کافی رشد نکرده
  •  کم و یا زیاد شدن مایع آمنیوتیک
  •  پره اکلامپسی

 

آمادگی‌های قبل از تست ان اس تی (NST) چیست؟

برای این تست آماده‌سازی خاصی وجود ندارد.
این تست دراتاق مخصوص تست NST اجرا می‌شود و بیست دقیقه زمان نیاز دارد.
اگر جنین خوابیده باشد، لازم است که او را بیدار کنید (با نوشیدن آبمیوه یا حرکت کردن). مادر در وضعیت نیمه نشسته و خوابیده به طرف چپ قرار می‌گیرد

NST 2 - کلینیک سونوگرافی و رادیولوژی مهرسان

تست ان اس تی (NST) چیست؟

NST مخفف non stress test می‌باشد. این تست غیر تهاجمی بوده و هیچ خطری برای شما یا فرزند درونتان در پی نخواهد داشت. ان اس تی توسط دستگاهی به نام کاردیو-توکوگرافی صورت می‌گیرد و متخصص رادیولوژی و سونوگرافی به کمک آن تفسیر تپش قلب جنین می‌پردازد.
در این تست با به کارگیری روش داپلر ، همزمان با اینکه مادر متوجه حرکت جنین می‌شود ، سریع شدن ضربان قلب جنین و تغییر حالت جنین از حالت استراحت به فعال مشخص خواهد شد. همچنین در مراحل زایمان چگونگی واکنش فرزند هنگام انقباض مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آشنایی با سونوگرافی تست ان اس تی (NST) بصورت خلاصه

ان اس تی از چکاپ هایی است که معمولا در سه ماه سوم برای سلامت جنین گرفته می شود به این صورت که در هنگام تکان خوردن جنین میزان ضربان قلبش را اندازه گیری می کنند سونوگرافی ان اس تی همانطور که از نامش No Stress Test پیدا است مادر و جنین باید در حالت آرام باشند و از هر استرسی دور باشند. این آزمایش از آزمایش های بی ضرری است که اگر هر چند بار انجام شود هیچ آسیبی به جنین و مادر وارد نمی شود. کاردیوتوکو گرافی نام وسیله ای است که از طریق آن می توان تپش قلب جنین را به صورت کامل تفسیر کرد و به پزشک این امکان را می دهد که بتواند به راحتی وضعیت سلامت جنین را تشخیص دهد.

سوالات متداول تست ان اس تی (NST)

در زیر به برخی سوالات متداول در خصوص تست ان اس تی (NST) پاسخ داده شده است

چه کسانی باید تست ان اس تی (NST) انجام دهند؟

در واقع NST مخفف non stress test بوده و همانطور که از اسم آن پیداست نباید موجب استرس شما یا جنین شود. این تست غیر تهاجمی بوده و هیچ خطری برای شما یا فرزند درونتان در پی نخواهد داشت.

مناسب ترین زمان تست ان اس تی (NST) چه دوره‌ای است؟

در سه ماهه آخر دوران بارداری

آیا تست ان اس تی (NST) عوارض دارد؟

سونوگرافی NT یک روش غیر تهاجمی و ایمن است، بنابراین خطری برای مادر و جنین ندارد. مادران باردار باید به یاد داشته باشند که انجام سونوگرافی NT در سه ماه اول بارداری، یک آزمایش اجباری نیست اما به مادران توصیه می شود که جهت حفظ سلامتی فرزند خود، غربالگری سه ماهه اول بارداری را انجام دهند.

آیا تست ان اس تی (NST)برای بدن و جنین ضرر دارد؟

تست ان اس تی ، یک تست غیر تهاجمی است که هیچگونه خطر فیزیکی را برای شما و نوزادتان به همراه ندارد.

آیا تعیین جنسیت با تست ان اس تی (NST) قابل انجام است ؟

خیر با NST به تنهایی امکان تعیین جنسیت جنین وجود ندارد و والبته احتمالا شما تا قبل از این از جنسیت فرزند خود به وسیله سونوگرافی های دیگر مطلع شده اید

آیا داشتن نسخه برای انجام تست ان اس تی (NST) الزامی است ؟

اگرچه انجام این خدمت بدون نسخه و دستور پزشک امکان پذیر است ،‌اما به خانمهای بارداری عزیز پیشنهاد می‌کنیم تمام خدمات تخصصی بارداری را  زیر نظر و با درخواست پزشک متخصص انجام دهند ، برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص با پذیریش سونوگرافی مهرسان تماس بگیرید

آیا تست ان اس تی (NST) مهرسان خوب است؟

پاسخ به این سوال را شما مراجعین محترم تعیین می‌کنید ،‌ولی بصورت کلی بله ، در سونوگرافی ومهرسان خدمات با کیفیت مناسب و بالاتر از بسیاری از کلینیک ها و مراکز دیگر  و در حد شان مراجعین محترم به واسطه بکارگیری جدیدترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا و همچنین کادر پزشکی متخصص که از رتبه های برتر بردهای تخصصی کشور هستند به مراجعین ارایه می‌شود.

در صورتی که سوال دیگری دارید از متخصصین مهرسان بپرسید؟