دلایل انجام سونوگرافی سینه | 5 دلیل انجام سونوگرافی سینه

سونوگرافی سینه چیست؟ | 5 دلیل انجام سونوگرافی سینه | کلینیک سونوگرافی و رادیولوژی مهرسان

تفاوتی ندارد که عارضه‌ای در پستان شما وجود داشته باشد یا نه. 🙄 در هر حالت بهتر است که با مشاوره پزشک برای یک بار هم که شده سونوگرافی سینه را انجام دهید. با این کار از وجود هر گونه خطری برای سلامتی خود مطمئن خواهید شد. و نهایتا تصمیمات بعدی را سنجیده‌تر می‌گیرید. در این مقاله 5 مورد از مهمترین دلایل انجام سونوگرافی سینه را برای شما توضیح خواهیم داد.

نوبــت‌دهی اینترنتی (آنلاین)

برای ثبت نوبت‌دهی اینترنتی، می‌توانید به راحتی از یکی از مسیرهای ارتباطی زیر اقدام نمائید. همکاران ما در سریع‌ترین زمان جهت هماهنگی با شما تماس خواهند گرفت.

سونوگرافی سینه چیست؟

سونوگرافی سینه یکی از انواع سونوگرافی‌هاست که برای بررسی تومور و سایر ناهنجاری‌های پستان تجویز می‌شود. این روش به شدت بی‌خطر است نسبت به روش‌های دیگر. زیرا در سونوگرافی سینه به جای اشعه ایکس، از امواج صوتی با فرکانس استفاده می‌شود.

سونوگرافی سینه تنها برای تائید وجود توده یا تومور در پستان تجویز می‌شود. بلکه به عنوان روش تکمیلی در کنار ماموگرافی و برای شناسایی توده یا سرطان سینه انجام می‌شود. در صورتی که در نتایج سونوگرافی سینه توده‌ای مشاهده نشد، به معنای عدم وجود توده خوش خیم یا بدخیم (سرطان) نیست. در این مواقع پزشک آزمایش‌های دیگری از جمله بررسی شاخص MRI سینه را برای اطمینان از وجود یا عدم وجود تومور در پستان تجویز می‌کند.

دلایل انجام سونوگرافی سینه | 5 دلیل انجام سونوگرافی سینه | کلینیک سونوگرافی و رادیولوژی مهرسان

با در کنار هم قرار دادن نتایج سونوگرافی سینه و ماموگرافی با اطمینان بیشتری پزشک می‌تواند در مورد توده پستان اظهار نظر کند.

نوبــت‌دهی اینترنتی (آنلاین)

برای ثبت نوبت‌دهی اینترنتی، می‌توانید به راحتی از یکی از مسیرهای ارتباطی زیر اقدام نمائید. همکاران ما در سریع‌ترین زمان جهت هماهنگی با شما تماس خواهند گرفت.

کلینیک سونوگرافی و رادیولوژی مهرسان

دلایل انجام سونوگرافی سینه

در آزمایش سونوگرافی سینه از امواج صوتی با فرکانس بالا برای تهیه و دریافت تصاویر واضح از ساختار سینه یا پستان انجام می‌شود. سونوگرافی سینه معمولا برای بانوان جوان تجویز می‌شود. مهمترین دلایل انجام سونوگرافی سینه شامل موارد زیر است:

  • چکاپ سالیانه
  • بررسی توده‌های لمس شده در معاینه بالینی و مشاهده‌شده در ماموگرافی
  • تشخیص توده خوش‌خیم یا بدخیم (سرطانی)
  • تشخیص جامد یا مایع بودن توده‌های موجود در سینه
  • جهت غربالگری مکمل سرطان

تفسیر جواب سونوگرافی سينه | خواندن جواب سونوگرافی سينه | کلینیک سونوگرافی و رادیولوژی مهرسان

مزایای انجام سونوگرافی سینه

انجام دادن سونوگرافی سینه هیچ‌گونه خطری برای شما ندارد و می‌توانید با خیال راحت نسبت به عوارض آن این آزمایش را انجام دهید. به صورت کلی یکی از ویژگی‌های مهم این روش تخمین دقیق اندازه توده در صورت وجود است. این تنها مزایای انجام سونوگرافی سینه نیست. در ادامه مزایای دیگری را معرفی خواهیم کرد.

در سونوگرافی سینه نوع توده را با دقت زیادی می‌توان مشخص کرد. همچنین امکان بروز خطا در سونوگرافی سینه خیلی کم است و نتایج آن قابل اطمینان است.

برای مطالعه بیشتر در مورد سونوگرافی سینه به این آدرس مراجعه نمائید: سونوگرافی سینه چیست

مطالب مرتبط

بهترین رژیم غذایی برای وزن گیری جنین | معرفی 6 منبع غذایی مفید برای افزایش وزن جنین‌تان

بهترین رژیم غذایی برای وزن گیری جنین | معرفی 6 منبع غذایی مفید برای افزایش وزن جنین‌تان

رژیم غذایی مادر به صورت مستقیم بر سلامتی جنین تاثیر می‌گذارد. داشتن یک رژیم غذایی سالم و مغذی در دوران بارداری به شدت در سلامت جنین‌تان موثر است. اگر به دنبال 👈 بهترین رژیم غذایی برای وزن گیری جنین تان 👉 هستید بهتر است این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.
وزن گیری جنین در ماه‌های آخر بارداری اهمیت بیشتری دارد. این هرگز به معنای بی اهمیت یا کم اهمیت بودن بقیه دوران بارداری نیست.

درمان ترک شکم در بارداری | معرفی 5 روش موثر در درمان آن

درمان ترک شکم در بارداری | معرفی 5 روش موثر در درمان آن

آیا دیدن ترک‌های روی شکم‌تان شما را به فکر فرو برده؟ احتمال این‍که این اتفاق برای شما هم بیافتد آزارتان می‌دهد؟ آیا به دنبال راه حلی برای درمان ترک شکم در بارداری هستید؟ پس پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا آخر بخوانید چون راه‌حل درمان ترک شکم‌ تان و جواب بسیاری دیگر از سوال‌هایتان در این رابطه اینجاست!!!

آشنایی با 2 روش غربالگری سرطان سینه | سونوگرافی غربالگری سینه و ماموگرافی

آشنایی با 2 روش غربالگری سرطان سینه | سونوگرافی غربالگری سینه و ماموگرافی

غربالگری سرطان سینه جهت تشخیص زودهنگام سرطان سینه به کار می‌رود. این فرایند شامل انجام ماموگرافی (X-ray پستان)، سونوگرافی سینه و …. بررسی علائم و نشانه‌های سرطان سینه می‌شود.

عوارض نمونه برداری توده سینه

عوارض نمونه برداری توده سینه

عوارض نمونه برداری توده سینه ممکن است شامل درد، خونریزی، عفونت، تورم و سایر علائم ناخوشایند در منطقه نمونه‌برداری باشد. ممکن است بعضی از افراد به دلیل حساسیت به محلول آنستزی که برای التیام بخشیدن به درد استفاده می‌شود، علائم حساسیت ناخوشایند مانند خارش و قرمزی پوست را تجربه کنند. در صورت وجود هرگونه عارضه یا ناراحتی پس از نمونه برداری توده سینه، نیاز است به پزشک خود اطلاع دهید.

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *